Jak se stát au pair 2 - hledání host family

čtvrtek 10. března 2016



Pokračujeme dalším dílem ze "série" Jak se stát au pair. Už jste se rozhodli (pevně doufám, že ano), že chcete vyjet jako au pair - článek ZDE!!! Co teď? Začíná "hon" na host family.

A  tady bacha! Můj popis se týká Evropy, konkrétně Anglie. Do Ameriky platí jiná pravidla, musíte jet přes agenturu, mít řidičský průkaz, projít testem z angličtiny atd. Doporučuji si najít blogy slečen, které tím prošly, není nad osobní zkušenost.

Já bych za sebe napoprvé doporučila spíše Anglii. Je to určitě jednodušší, vyhnete se tuně papírování, nemusíte umět dobře anglicky, doba pobytu záleží jen na vás. A kdyby něco, můžete se kdykoliv sbalit, sednout na letadlo a za 2 hoďky jste doma, což z USA fakt možné není, cenový rozdíl letenek ani nezmiňuji. Nicméně chápu, že spoustu lidí touží zažít "american dream". Na mě je to jako první zkušenost moc velké sousto, asi jsem trochu srabík (jo, to jsem byla :D).

Jak si můžete najít host family?

1. Agentura

První možností je jet přes agenturu. Chápu, pro někoho je to pocit bezpečí, pomyslíte si, že pokud se něco stane, pomůžou vám. Agentura rozhodně neznamená záruku dobré rodiny (ze zkušenosti okolí spíš naopak) Za mě vyhozené peníze, slyšela jsem x příběhů slečen, které byly přes agenturu, a když měly s rodinou problémy, bylo jim řečeno, že to mají vydržet, v lepším případě jim našli novou, ale třeba za 3 měsíce. A kdo by to vydržel tak dlouho v hrozné rodině? Takže si nakonec stejně musely pomoci samy. Když už s agenturou, tak s anglickou, kde neplatíte žádné poplatky a nemáte co ztratit. Například http://www.twinkleaupairs.com/http://www.youplusagency.com/ (s tou jsem byla v kontaktu a tuším majitelka je češka).

                                                 
2. Webové stránky

Tuhle variantu jsem zvolila já. Existuje x stránek, kde se zaregistrujete, vyplníte profil a už hledáte rodiny - rodiny hledají vás.Nejvíc mohu doporučit https://www.aupairworld.com/en Přehledné stránky, velký výběr rodin a vše zdarma. Dale jsem se registrovala na http://www.greataupair.com/ nebo  https://kangarooaupair.com/uk. Ale aupairworld je stále top. Rodinu si tam najdete opravdu snadno. Hlavně buďte aktivní.

                                                  


3. Facebook

A tady jsem nakonec našla rodinu. Na facebooku jsem narazila na skupinu Au-pairs IN ..., která je plná českých a slovenských au pair (současných i ex) z celého světa. Dozvíte se tam spoustu zajímavých informací a také můžete najít novou rodinu. Neustále tam za sebe někdo hledá náhradu (i já budu, takže pokud chcete suprovou rodinku? :)). Mimo jiné existuje dalších x skupin jako Au pair in England, Au pair in London atd...Stačí napsat inzerát či na některý z nich odpovědět a je to. Můžete si popovídat se současnou au pair, jak to v rodinách opravdu chodí (pokud je holčina fér a nebude vám mazat med kolem pusy či dokonce lhát, aby se rodiny zbavila, to by jí doufám svědomí nedovolilo poslat někoho do teroru, kterým si prošla). Protože, řekněme si upřímně, rodinky si dost často i nechtěně informace přikrášlují, snaží se vypadat co nejlíp (stejně jako my před nimi) a nakonec je to trochu jinak, než vám řekli. Takhle dostanete přesný popis toho, co vás čeká, a můžete se na to připravit, jako já (tímto děkuji ex au pair Kačce :))

ALE POZOR!
Nevýhodou, když jedete na vlastní pěst, je možnost narazit na tzv. fake profil či rodinu, ve které opravdu šťastní nebudete. I tomu se dá ale z části předejít. Vždy dejte na vlastní pocit, když vám nebude něco sedět, hledejte jinou rodinu. Nechcete přece strávit čas někde, kde nebudete spokojeni.


Jak si tedy najít super rodinu?

  • Dejte si opravdu záležet na svém profilu a tzv. dopisu rodině. Čím více informací, tím lépe, rodinka se o vás ráda hodně dozví. Ale žádné lhaní! Nemá cenu se vychválit, jaká jste prvotřídní kuchařka a ve finále zvládnete jen párky. Dobré tipy můžete najít tady.
  • Rozhodněte se, zda chcete rodinu z Londýna nebo raději z menší vesničky. Já hledala něco mezi. Přímo do Londýna jsem nechtěla, je dost drahý a hodně rušný (jiní naopak Londýn preferují), a na vesnici taky ne, protože nemám řidičák. Nakonec jsem skončila ve městě s cca 200 000 obyvateli a jsem naprosto spokojená. Najdu zde vše, co potřebuji. Takže rada, pokud vás kontaktuje rodina z vesnice, zjistěte si, zda budete mít k dispozici auto. Jinak je to otrava, anglická doprava sice funguje, ale hodně se plácnete přes kapsu.
  • Promyslete, na jak dlouhou dobu chcete vyjet. Většina rodin hledá min. na rok. Ale spoustu jich naleznete i na kratší dobu, hlavně na prázdniny. Výhoda pro ty, co studují a nemohou se na rok sbalit a odjet. Samozřejmě, rok cizině vám dá daleko, daleko více, ale lepší jak sedět doma. Nabídky jsou stále, nejvíce kolem června, září a ledna.
  • Plat au pair se pohybuje mezi 75 - 120 £/ týden, může být i více, zaleží na pracovní době a lokalitě (Londýn je drahý, tam bych pod 100 £ nešla). Pokud vám rodiny nabízí částky jako 500 £/týden, je to rozhodně fake profil.
  •  Au pair pracuje cca 25 - 35 hodin, nad 35 už je to Au pair plus. Víkendy bývají volné. Přesnou výši platu je těžké určit. Záleží na vašich povinnostech(zda budete i uklízet, nebo se jen starat o děti), na rodině, některá vám platí aj kurz, telefon, bere vás na výlety, platí vám letenky domů,  jiná nedělá nic z toho. Obecně by se dal vynásobit počet hodin x 3. Ale jak říkám, je to hodně individuální. Dejte na osobní pocit, ale nepodceňte se. Dělat za 75 liber 40 hodin týdně není v pořádku. 
  • Opravdu DOPORUČUJI hledat čistě anglicky mluvící rodinu. Nezáleží na tom, že vaše angličtina stojí za nic. Proto sem jedete, učit se. A v českém/slovenském prostředí se toho moc nenaučíte. Rodina vám ráda se vším pomůže.
  • NIKDY nikomu neposílejte žádné peníze  předem! Je to fake!!! 
  • Trvejte  na skype hovoru s rodinou (o tom v příštím článku). Vyžádejte si také kontakt na předchozí au pair. Pokud vám ho nebudou chtít dát, rychle pryč. Proč asi, že? Pravděpodobně by na ně nepěla ódy.
  • Zkontrolujte na internetu tzv. black listy, jeden z nich najdete na již zmíněné fb stránce Au-pairs IN... Je to seznam rodin, se kterými předchozí au pair neměly dobré zkušenosti. A že to jsou někdy hororové story. Ne že vás to odradí od dalšího hledání, existuje spoustu skvělých rodin. Jen je dobré zkontrolovat, jestli právě ta vaše není na black listu.
  • Dejte si opravdu záležet. Neberte první rodinu, co se vám ozve, jen ze strachu, že si nikoho jiného nenajdete. Rodin je plno, jakmile se vám něco nebude zdát, hledejte dál. Možná to zabere trochu času, ale nevzdávejte se a buďte trpělivý. Já hledala cca 2 měsíce.
Snad jsem shrnula to nejpodstatnější (alespoň pro mě). Pokud byste měli nějaké dotazy, nebyli si něčím jistí, neváhejte mi napsat do komentářů nebo na fb fan page - Edit from the otherside. Ráda vám pomůžu, ještě teď si živě pamatuji, jak jsem byla ze všeho zmatená :) Ale není to žádná věda, hlavně se rozhodnout!

E.




Žádné komentáře:

Okomentovat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS