BYE 2015 - WELCOME 2016

pátek 1. ledna 2016


Sedím na posteli ve svém druhém domově v Anglii. Právě jsem se vrátila z úžasného týdnu v ČR stráveného s rodinou a přáteli. Tentokrát jsem Vánoce prožívala tak nějak více. Když člověk žije daleko od svého domova, vidí vše jinak. Obyčejné věci mu najednou připadnou hrozně vzácné. A ze všeho nejvzácnější je čas, ten totiž plyne sakra rychle. Sotva jsem vybalila, už jsem zase stála na letišti a čekala na let do Londýna.



Přílet byl poněkud dramatičtější, místo v Brně jsem přistáli v Praze, kvůli počasí. Všichni na palubě jsme byli zmatení, nad Prahou nebyl ani mráček. Takže jsem místo v 11 byla doma ve 4. Spoustu věcí jsem musela zrušit, alespoň na vlasy jsem si stihla zajít. Ještě že! U kadeřnice v UK bych buď nechala měsíční výplatu nebo riskovala, že se vrátím jako blondýna ( i to se tu stalo, nekecám :)). A pak už jsem si mohla užívat teplo domova s těmi nejbližšími, moře jídla (jak najednou člověku přijde vzácné si dát bramborový salát, husu se zelím nebo svíčkovou) a klasické české pohádky, ty naše jsou prostě nej.
Konečně zase doma! Nejhezčí výzdobu máme :)

Dnes je první den nového roku, nový začátek. Když se ohlédnu za tím rokem uplynulým, rozhodně nepatřil mezi best of. Zažila jsem mnoho pádů, zklamání, spoustu slz, přestala věřit v samu sebe. Ale nepřinesl mi jen to špatné. Zjistila jsem, že mám okolo  úžasné lidi, kteří mi pomůžou, když je mi ouvej. Udělala důležité rozhodnutí, sbalila si kufry, svůj dosavadní život nechala doma a na rok se odstěhovala do zahraničí. Cože? Říct mi tohle někdo před rokem, klepu si na čelo, jestli je normální. Nakonec to považuji za to nejlepší, co jsem kdy udělala (a velké díky patří všem, kteří mě v tom podpořili). Život v cizí zemi vás zocelí ve všech směrech. Stále se ještě hledám a snažím se přijít na to, kterou životní cestou se vydat. Avšak Anglie mi dává nový úhel pohledu. Také jsem svým způsobem dospěla, dostala lekci. ,,Život tě naučí"- fakt na tom něco bude. A já se konečně učím, (ne, nepočítám těch x let ve školních lavicích, kde jsem drtila kvanta  informací a myslela si, jak moc je to důležité) učím se, jak žít.


Proto rok 2016 chci prožít naplno. Nemám ráda předsevzetí, ale přece jenom je pár bodů, které bych chtěla splnit/naučit se:

  • NEPODĚLAT SE Z KAŽDÝHO PROBLÉMU/ MYSLET POZITIVNĚ
Ono se to vždycky nějak vyřeší a když ne, nebylo vám to souzeno. Nic se totiž neděje jen tak, všechno má svůj důvod. Asi ho teď nevidíte, ale s odstupem času poznáte, že to bylo správně, protože s každým koncem začíná něco nového.
  • MÍT SE RÁDA TAKOVOU, JAKÁ JSEM/ VĚŘIT V SEBE SAMU
Možná to zní trochu narcisticky, ale je to fakt důležitý. Až se naučíte milovat sami sebe, můžete naplno rozdávat lásku i druhým. Umíte to?..A také je třeba si věřit a za každý úspěch se patřičně odměnit. Jak říkal jeden můj učitel: ,,Musíte se pochválit sami, nikdo jiný to za vás neudělá!"
  • NEŘEŠIT, CO SI O MNĚ MYSLÍ OSTATNÍ
Ajajaj, tak s tímhle bodem budu mít trošku problém. Celý život jsem řešila, co si asi  řeknou, když udělám ......? A budou mě mít ještě rádi, když....? Neodsoudí mě?...Ne, ne a ne! Jestli to máte stejně, okamžitě s tím skončete. Nechcete přece žít cizí život nebo ano? Dělejte to, co chcete, a pokud vaši blízcí za něco stojí, budou pořád při vás. A že vás někdo začne pomlouvat a odsoudí vás?  V tom případě vůbec nestojí za to, abyste se jeho názorem zabývali...Jo, tak tohle se ještě musím naučit, ale je to skvělý pocit přestat řešit, co si okolí myslí, a dělat přesně to, co chcete.

  • VÁŽIT SI MALIČKOSTÍ
Tento bod už jsem se doufám naučila, respektive mě ho naučila Anglie. Když jste daleko od domova, tak si najednou vážíte docela obyčejných věcí jako probudit se ráno vedle té/toho nejmilejší(ho) (přítele, přítelkyně, psa, kočky..doplňte sami), , strávit celý den u televize s rodinou a sledovat české filmy (hlavně pohádky), dát si svíčkovou jako od maminky či vepřo knedlo zelo a hlavně jít do obchodu a nemuset přemýšlet, jak se to sakra v té angličtině řekne :D (aby to nebylo za ten rok naopak, jak se to řekne v češtině? just kidding... :) )


Určitě toho bude více, ale to jsou takové nejzásadnější věci, které mě hned napadly.

Takže všem přeji krásný nový rok 2016 plný zážitků, splněných přání a co nejméně problémů. A nezapomeňte, nikdy není pozdě začít žít své sny. Let´s do it!

E.



Žádné komentáře:

Okomentovat

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS